Lesson1 Going into Spaces (BYR)

Introduction

I traveled into space three times.

   -私は宇宙を3回旅しました。

Each time I rediscovered my love for the earth.

 -毎回私は地球に対して私の愛を再発見しました。

The ISS takes 90 minutes to fly around the earth.

 -国際宇宙ステーションは地球を周回するのに90分かかります。
For 45 minutes you see the day view, and then in the next 45 minutes you see the night view.

 -45分間で昼の景色を見て、次の45分間では夜の景色が見えます。
It is very dark at night.

 -夜はとても暗いです。
The stars are shining.

 -星たちが輝いています。
The Milky Way stretches on and on.

 -天の川はどこまでも広がっています。

Our blue planet Earth looks like an oasis in the vastness of space.

 -私たちの青い惑星地球は広大な宇宙の中でオアシスのように見えます。

You can see images of the earth from space on TV and computers.

 -あなたはテレビやコンピュータで宇宙から地球の映像を見ることが出来ます。

But those images are very different from the real view of the earth from space.

 -しかしそれらの映像は宇宙から見た地球の実際の眺めと、とても異なっています。

You can clearly see the oceans, the clouds, the mountains, and the rivers.

 -海や雲、山や川をはっきりと見ることが出来ます。

You can even identify Japan by its shape.

 -日本をその形から確認することさえ出来ます。

I feel so lucky to have a beautiful home planet.

 -私は美しい故郷の惑星があり、とても幸運だと感じています。